Aj kĺby potrebujú jesť

Kĺby sú v našom tele veľmi dôležité. Táto veta je asi zbytočná, však? O jej pravdivosti, však asi nikto nepochybuje. Bez kĺbov, by sa nám jednoducho žilo veľmi ťažko. Zároveň však patria k častiam tela, ktoré dostávajú najviac zabrať. Ak teda chcete, aby ste so svojimi vlastný kĺbmi dožili život, je potrebné sa o nich patrične postarať.

klouby
 
Základom je kolagén
Každý kĺb potrebuje pre správne fungovanie zdravé chrupavky. Tie zas potrebujú kolagén. Ak teda chcete, aby bolo všetko v poriadku, musíte svojmu telu dodávať čo najviac tejto látky. Je síce pravdou, že telo kolagén produkuje aj samé. Vekom sa však jeho produkcia výrazne znižuje, v čoho dôsledku nastupujú problémy s kĺbmi. V tomto smere sú najlepšou voľbou výživové doplnky.
 
A čo strava?
Z časti dokážete telu dodať kolagén aj správne zvolenou stravou. Tlačenka, gumené medvedíky, alebo aspik. Aj keď tieto potraviny neradíme do kategórie „zdravé“, v skutočnosti kolagén naozaj obsahujú. Nie je to však postačujúce na to, aby ste mali zdravé kĺby. Podstatnejšie je skôr to, aby ste jedli potraviny, ktoré obsahujú látky, ktoré tvorbu kolagénu podporujú. Patrí tu napríklad vitamín C a minerál horčík.
 
Prírodné zdroje horčíka:orechy, semená, mandle, celozrnné pečivo, banány…
Prírodné zdroje vitamínu C : citrusové plody, šošovica, paprika,  brokolica, rakytníkový olej alebo semená a samozrejme ďalšie množstvo zeleniny a ovocia.
 

rentgen

Pohyb pohyb a zasa pohyb
Okrem kolagénu a potravín, ktoré podporujú jeho tvorbu, je základom aj pohyb. Nie všetok, je však pre kĺby ideálny. Napríklad také zjazdové lyžovanie, by sme mohli skôr označiť za vyslovene nevhodný šport. Vašim kĺbom urobí dobre najmä plávanie, zdravotné cvičenia, bicyklovanie, chôdza, aerobik, pilates, alebo tanec. Dôležité je to, aby ste sa hýbali pravidelne. kĺbom taktiež nerobí dobre, ak neustále sedíte v jednej polohe. Ak pracujete v sede, mali by ste sa čo najčastejšie prejsť, alebo aspoň svoje nohy, ruky a zvyšok tela poriadne popreťahovať.